Zapraszamy do kontaktu
+48 507-840-444
Filtr cząstek stałych, czyli DPF to bardzo ważny element układu wydechowego silników Diesel. Jest jedynym miejscem, przez które przedostają się gazy spalinowe z jednoczesnym uwięzieniem tak zwanych cząstek stałych, które są zbyt duże, aby móc przedostać się przez filtrację DPF. Składają się one z popiołów i sadzy, która jest stopniowo usuwana w procesie regeneracji filtra podczas jazdy samochodem. Niestety różnego rodzaju popiołów proces wypalania DPF podczas prowadzenia auta nie usuwa. Dlatego z czasem, w wyniku stopniowego gromadzenia się popiołów dochodzi do częściowego zatkania filtra lub nawet utworzenia zbitej masy w centralnej części filtra. Popiół jest niepalny i nie da się go w żaden sposób przetworzyć metodą termiczną, więc musi on zostać usunięty z filtra DPF podczas specjalistycznej procedury czyszczenia. Regeneracja filtrów DPF polega na demontażu części i wykonanie odpowiedniego wyczyszczenia struktury elementów odpowiadających za zatrzymywanie popiołów i sadzy podczas procesu spalania paliwa. Nawarstwianie się tych substancji jest główną przyczyną awarii filtrów DPF oraz czynnikiem wpływającym w dużym stopniu na ograniczenie przepływu spalin, zwiększenie podatności na zanik mocy oraz utrudnianie silnikowi pracy ciągłej. Akumulacja sadzy i popiołów wpływa również na spadek mocy jednostki napędowej, a także na znaczne zwiększenie zużycia paliwa.